Blog Surau Sri Melor

Mengenai Surau Al Ihsan, Apt Sri Melor di Ukay Perdana,Ampang

Takbir Raya Dari Rumah ke Rumah Aidil Adha 1431 18/11/2010

Filed under: Uncategorized — surausrimelor @ 10:29 pm

Pihak Surau Sri Melor ingin mengucapkan jotaan terima kasih kepada semua jemaah Surau Sri Melor yang terlibat dengan aktiviti takbir dari rumah ke rumah ini. Diharapkan amalan ini dapat diteruskan pada setiap tahun disamping amalan korban di siang harinya.

Takbir Eidul Adha 1431

Takbir Eidul Adha 1431 Dari Rumah ke Rumah

Pihak Surau juga mengucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian pihak tuan-tuan rumah menyediakan jamuan ringan (roti jala tuh!) dan buah tangan yang lain2nya.

Semoga dipanjangkan umur dan berjumpa lagi di Eidul Adha 1432 pada tahun hadapan, Insha’Allah.

 

3 Responses to “Takbir Raya Dari Rumah ke Rumah Aidil Adha 1431”

  1. aduah Says:

    macam kenal jer umah ni

    • surausrimelor Says:

      sudah semestinya kau kenal. rumah yang menghidangkan roti jala (sedap tu!) kepada para pentakbir…

  2. salam persahabatan. kepada semua jamaah surau seri melur, yang ber tpus lumus ber ibadah untuk meminang bidadari-bidadari yang allah sw janjikan kepada mereka yang ber iman kepada allah,sw dan menharapkan keridhaannya, demi menjalani kehidupan akhirat yang abadi dan penuh dengan kebahgiaan atau penuh dengan kesengsaraan,…..!!! betapa seronoknya kita ketika kita melaungkan takbir tasbih ntahmid di hari yang membuktikan kecintaan nabi ibrahim s a w denga kesediaan bagida untuk menyembleh anak kandungnya yang begitu comel ( nabi allah ismaiel s a w, tanpa mencari alasan dan hujjah, demi mendapatkan keridhaan allah yang menjadi idolanya,…..mari kita ukur dan muhasabah diri kita…ada kah kita akan mampu membuktikan dakwaan kita bahwa kita juga mencintai allah s w, kalau tentang kita mencinatai perkara-perkara dunia itu sangat jelas bukti-buktinya, sehingga kita akan sanggup mati pun demi memper tahankan kepentingan dunia kita,, wahai sahabat-sahabat mari kita mulakan hubungan cinta yang sejati dengan kekasih yang sejati n abadi…..wabillahittawfiq wal hidayah wassalamu alaikum ,wr,wb. jupa lagi……mohon maaf …..kalau ada nasi mandi harap tidak lupa jemput ust karim,…ha ha ha


Leave a comment